НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 13:18


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Комисията за защита на потребителите започва предпразнична кампания за проверка на цените и качеството на продуктите на пазара (ОБЗОР)

Комисията за защита на потребителите започва предпразнична кампания за проверка на цените и качеството на продуктите на пазара (ОБЗОР)

20 Ноември 2018 | 21:20 | Агенция "Фокус"
София. Комисията за защита на потребителите започва предпразнична кампания за проверка на цените и качеството на продуктите на пазара. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“. Той обясни, че често намаленията на продуктите и услугите не винаги са реални. По думите му потребителите трябва да правят съпоставки на не самия процент на отстъпка, а на цените на стоките. Според него, когато сравним предложенията на различни търговци и знаейки реалната цена на стоката, която искаме да закупим, бихме могли да направим изгодна сделка и да се възползваме от истинските намаления. Маргаритов посочи, че екипите на комисията ще бъдат на щрек и ще работят по изготвена програма, ще правят проверки по търговските обекти, също така ще следят и онлайн магазините, като увери, че дружеството разполага с готовност веднага да реагираме при жалби и сигнали на гражданите при съмнения за нелоялни търговски практики.
Председателят на КЗП каза, че най-честите злоупотреби се срещат там, където потреблението е най-голямо. „Нашата комисия има за цел да дава разумни предложения на потребителите, на малките и средни предприятия, за да може по този начин да има една превантивна мярка и гражданите да бъдат предпазени, като се следи за изпълнението на закона", поясни още той. Маргаритов отбеляза, че доброто взаимодействие на комисията с Агенция „Митници“, спомага за задържането на опасни партиди със стоки още на границата, което не позволява разпространението на некачествени и вредни стоки на територията на страната.
Той посочи, че успоредно с проверките в магазините и онлайн пространството, посветени на коректността на намаленията и промоциите преди празниците, комисията стартира и проверките по зимните курорти, по повод настъпването на зимния сезон.
„Най-вероятно от средата на декември ще бъде открит ски сезонът в големите курорти и съоръженията и пистите ще работят. Там също имаме функция и контрол, коректното оповестяване на информацията относно сложността на пистите, особеностите и цените за тяхното ползване. Наред с това в туристическите заведения и места за настаняване ще проверяваме съответствието, качеството на предоставените услуги и всичко, за което потребителите ни сигнализират,“ поясни още председателят на КЗП.
Според главен директор „Контрол на пазара“ към КЗП Емилия Елчинова най-често гражданите стават жертви на нелоялни търговски практики, заради тяхната неинформираност. "Много често се случва и това, което четем като жалби в Комисията за защита на потребителите, стигаме до извод, че самите потребители, не са се запознали с информацията преди да направят своя избор. Много е важно преди един човек да направи своя избор, да си изготви един маркетингов анализ и да се запознае с информацията, която се предлага към продукта, който той възнамерява да закупи“, посочи тя. Според нея всички потребители трябва да следят за това дали продуктите имат етикети и това, което пише на тях. „Задължителните елементи на етикета, за които потребителите трябва да следят, са: посочен производител, съответно и вносител, ако продуктите са произведени извън територията на страната, съществени характеристики на продукта, цената и вида на стоката. Цената, трябва да бъде посочена задължително в левове и в нея да са включени всички данъци и такси", каза още Емилия Елчинова.
По време на срещата зам.-председателят на КЗП Константин Арабаджиев каза, че комисията е изготвила проектa „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“, като изтъкна, че той ще бъде изцяло в услуга на бизнеса. Според него превантивните дейности с бизнеса е по-добре да се правят по-рано, като чрез новия документ ще бъдат облекчени, както малките и средни предприятия, така и потребителите. „Смятам, че с дейностите в проекта ще бъдем в полза на бизнеса, предвиждаме накрая, съвсем скоро да организираме горещ телефон за търговците и гражданите и всеки, който има въпрос да може да се допита и да получи информация и отговор“, поясни той.
По думите му основните мотиви за започване на работа по проекта е осъзнаването, че търговците от непознаване на правилата и законодателството допускат нарушения, след които следват санкции. „Важно е това, което се предлага да бъде с пълна и ясна информация за потребителя, защото така и той ще бъде доволен, както и предприятията, които ще бъдат облагодетелствани с по-високи печалби“, отбеляза още зам.-председателят на КЗП.
Проектът „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“ е изготвен от Комисията за защита на потребителите по Оперативна програма „Иновации и конкурентноспособност 2014-2020“, съфинансирана от „Европейския фонд за регионалното развитие“.



Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Емилия Елчинова, КЗП: В много държави надписът „промоция“ се използва за налагане на нов продукт, в България търговците го използват за формиране на цената му

Емилия Елчинова, КЗП: В много държави надписът „промоция“ се използва за налагане на нов продукт, в България търговците го използват за формиране на цената му

20 Ноември 2018 | 13:02 | Агенция "Фокус"
София. Много държави се възползват от надписа „промоция“, когато налагат нов продукт на пазара и искат да получат търсенето. При нас надписът се използва или когато търговецът е формирал недобре цената и тя е скъпа, или нарочно е формирал тази цена с цел по-високи печалби. Ние използваме промоцията за намаляване на цената на определен продукт за определен период от време. Това каза главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите (КЗП) Емилия Елчинова по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Информацията, която трябва да се предоставя на потребителите за промоциите, трябва да бъде вярна. Това, което твърди търговецът на потребителите, трябва да може да го докаже на контролните органи“, изтъкна тя, като уточни, че по-наблюдателните и отговорни потребители в повечето случаи сравняват стоките на пазара и при съмнение за нередност се обръщат към Комисията за защита на потребителите. По думите й процентите намаления трябва да бъдат конкретни и ясни, за коя стока става въпрос и за кой магазин. „Трябва да бъдат точно обозначени тези продукти, за които се отнася съответното намаление“, обясни директорът на „Контрол на пазара“ в КЗП.
Във връзка с проекта „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“ зам.-председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Константин Арабаджиев поясни, че основните мотиви за започване на работа по него е осъзнаването, че търговците от непознаване на правилата и законодателството допускат нарушения, след които следват санкции. „Важно е това, което предлагате да бъде с пълна и ясна информация за потребителя, защото така и той ще бъде доволен, както и предприятията, които ще бъдат облагодетелствани с по-високи печалби.
Даяна ДЮЛГЕРОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Константин Арабаджиев, КЗП: Проектът „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“ ще бъде в услуга на бизнеса

Константин Арабаджиев, КЗП: Проектът „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“ ще бъде в услуга на бизнеса

20 Ноември 2018 | 12:03 | Агенция "Фокус"
София. Изготвеният от нас проект „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“ ще бъде в услуга на бизнеса. Това каза зам.-председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Константин Арабаджиев по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
Според него превантивните дейности с бизнеса е по-добре да се правят по-рано, като чрез новия документ ще бъдат облекчени, както малките и средни предприятия, така и потребителите. „Смятам, че с дейностите в проекта ще бъдем в полза на бизнеса, предвиждаме накрая, съвсем на скоро да организираме горещ телефон за търговците и гражданите и всеки, който има въпрос да може да се допита и да получи информация и отговор. Предвиждаме мобилно приложение и интернет страница, в която всеки един, независимо в коя сфера на бизнеса работи, да получи пълна информация, относно това, което законът изисква", коментира той. „Нашата комисия работи по 12 закона. С две думи смятаме и вярваме, че този закон ще бъде в услуга на бизнеса. Оттук следват по-доволни потребители и все по-малко жалби и това ежедневно ще облекчи работата на комисията", допълни той.
Проектът „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия“ е изготвен от Комисията за защита на потребителите по Оперативна програма „Иновации и конкурентноспособност 2014-2020“, съфинансирана от „Европейския фонд за регионалното развитие“.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Димитър Маргаритов, КЗП: Успоредно с проследяването на стоките за предстоящите празници, Комисията стартира проверките на зимните курорти

Димитър Маргаритов, КЗП: Успоредно с проследяването на стоките за предстоящите празници, Комисията стартира проверките на зимните курорти

20 Ноември 2018 | 11:37 | Агенция "Фокус"
София. Това за нас наистина е едно от най-усилените времена в годината, успоредно с проверките в магазините и онлайн пространството, посветени на коректността на намаленията и промоциите, стартираме и проверките на зимните курорти, по повод настъпването на зимния сезон. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
„Най-вероятно от средата на декември ще бъде открит ски сезонът в големите курорти и съоръженията и пистите ще работят. Там също имаме функция и контрол, коректното оповестяване на информацията относно сложността на пистите, особеностите и цените за тяхното ползване. Наред с това в туристическите заведения и места за настаняване ще проверяваме съответствието, качеството на предоставените услуги и всичко, за което потребителите ни сигнализират,“ поясни още председателят на КЗП.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Димитър Маргаритов, КЗП: Имаме добро взаимодействие с Агенция „Митници“, успяваме да предотвратим разпространението на опасни стоки още на границата

Димитър Маргаритов, КЗП: Имаме добро взаимодействие с Агенция „Митници“, успяваме да предотвратим разпространението на опасни стоки още на границата

20 Ноември 2018 | 11:27 | Агенция "Фокус"
София. Хубаво е, че имаме добро взаимодействие с колегите от Агенция „Митници“ и в повечето случаи опасни партиди, с детски дрехи, стоки за отглеждане и храни за деца, се стремим да задържаме още на границата, за да не се стига до разпространение на пазара. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. "Основно следим за съответствието на стандартите, които са общовалидни за територията на Европейския съюз. Знаете, че КЗП е контактна точка от общоевропейската система за бързо оповестяване за наличието на тези стоки. Доста активно работим в тази посока и мисля, че успяваме да възпрепятстваме разпространението на опасни стоки на пазара“, поясни още председателят на КЗП.
Димитър Маргаритов допълни, че ако една стока бъде намалена на 20% и бива продавана така известно време, след това бива намалена с още 30, то това не означава, че тя притежава 50% намаление, защото тя е намалена от последната цена, на която е продавана. „Това са така наречените преливащи кампании, за които ние следим“, изтъкна той.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Димитър Маргаритов, КЗП: Имаме готовност веднага да реагираме при жалби и сигнали на гражданите за нелоялни търговски практики

Димитър Маргаритов, КЗП: Имаме готовност веднага да реагираме при жалби и сигнали на гражданите за нелоялни търговски практики

20 Ноември 2018 | 11:18 | Агенция "Фокус"
София. Имаме готовност веднага да реагираме при жалби и сигнали на гражданите. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Те могат да ни търсят и на денонощния телефон 0700 111 22 и на сайта в интернет, където имаме удобна форма за подаване на оплаквания. Достъпни сме и основната ни задача ще бъде такава: да проследим обявените цени и действителния процент на намалените стоки. Все пак нека да спомена, че можем много по-лесно да установяване от самите потребители, когато има нередности, защото нашите екипи имат право да изискват документи и информация, включително и паметта на фискалните апарати", коментира Маргаритов и добави, че ще следят и за това дали стоките, предлагани на намаление, са продавани, както изисква законът, поне 30 дни на старата цена. „Трябва да се обърне внимание, когато се пазарува в интернет в огромния брой случаи, само изчерпателно изброени в закона групи, потребителите имат право на отказ от покупката в 14-дневен срок от получаването на стоката, просто защото тя не им е харесала. От своя страна търговецът е длъжен да възстанови заплатените суми по начина, по който да са били преведени обратно в същия срок“, поясни Маргаритов. По думите му напоследък има все повече подобни практики, от които могат да се възползват потребителите, стига те да не са навредили или използвали закупената от тях стока.
На журналистически въпрос при кои стоки се наблюдава най-висок брой оплаквания от потребителите и съответно най-много нередности, той отговори: „Няма как да делим търговците на добри и лоши и няма как това да стане в различните сегменти на пазара. Разбира се, че хората трябва да внимават най-много там, където потреблението е най-голямо. Там данните показват, че около кампания „Черен петък“, това са дрехи, спортни, битови стоки, телекомуникационни уреди и техника. Всички тези сегменти ще бъдат под наше внимание и пак има възможност да се срещнат оферти, които не отговарят напълно на законовата наредба. Нашата комисия има за цел да дава разумни предложения на потребителите, на малките и средни предприятия, за да може по този начин да има една превантивна мярка и гражданите да бъдат предпазени и да се следи за изпълнението на закона".
Даяна ДЮЛГЕРОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Димитър Маргаритов, КЗП: Намаленията на цените на пазара не винаги са реални, потребителите трябва да правят съпоставка на цената, а не на процентното намаление

Димитър Маргаритов, КЗП: Намаленията на цените на пазара не винаги са реални, потребителите трябва да правят съпоставка на цената, а не на процентното намаление

20 Ноември 2018 | 10:56 | Агенция "Фокус"
София. Намаленията не винаги са реални, потребителите трябва да имат едно на ум. Това, което мога да дам като съвет на хората е да правят съпоставки на не самия процент, а на цените на стоките, защото в крайна сметка това, което си купим ще бъде на определена цена. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на конференция на тема „Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. "Включително и когато става дума за анонсирани по-високи проценти на витрините на магазини или в онлайн пространството, тогава би трябвало да имаме потребителско „хладнокръвие“ и подозрение“, посочи той. По думите му, когато сравним предложенията на различни търговци и знаейки реалната цена на стоката, която искаме да закупим, бихме могли да направим изгодна сделка и да се възползваме от истинските намаления.
Маргаритов изтъкна, че основната задача на Комисията преди предстоящите празници е да направи проверки на цени, качество и намаление на стоките на пазара. „Очаква се предстоящата кампания „Черен петък“ да прелее към коледните и новогодишни празници. За това нашите екипи ще бъдат на щрек и ще работят по изготвена програма, ще има проверки по търговските обекти, както ще се следят и онлайн магазините“, поясни още председателят на КЗП.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
Заподозреният за нападението в Страсбург. 13 декември 2018 г.
Заподозреният за нападението в Страсбург. 13 декември 2018 г.

ВИДЕО
Тегленето на победителя в играта
Тегленето на победителя в играта "Европейски тест за отличници-шест" 30.07.2018г...
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2018 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.